É resiliente todo aquel estudante que logra superar os seus obstáculos
socioeconómicos e consegue resultados excelentes.
La Voz de Galicia
Os alumnos de Galicia son os máis resilientes, é dicir os que mellor rendemento obteñen tendo
en conta un peor nivel socioeconómico, de España mentres que os de Murcia, País
Vasco e Estremadura son os que teñen menor capacidade de adaptación para conseguir
mellores resultados.
Esta é unha das conclusións da Monografía «Equidad educativa
en España: comparación rexional a partir de PISA 2015», realizada por a Fundación Ramón Areces e a Fundación Europea Sociedade e Educación.
O informe investigou sobre a equidade no sistema educativo, comparando os
resultados das comunidades autónomas na última edición do estudo internacional
PISA, en concreto sobre os seus resultados en ciencias.
As autoras -Gabriela Sicilia, da Universidade Autónoma de Madrid e Rosa
Simancas, da de Extremadura- destacan que a excelencia educativa é un dos
desafíos pendentes en España, onde, en xeral, a maioría das comunidades contan
cunha baixa porcentaxe de alumnos nos niveis altos en comparación cos
estándares internacionais.
Denomínase como «resiliente todo aquel estudante que logra superar os
seus obstáculos socioeconómicos e consegue resultados excelentes, é dicir,
estudantes que obteñen bos resultados académicos a pesar de proceder de
contornas desfavorables», lembran Sicilia e Simancas, que concluíron que
ademais de Galicia, Castela e León, Madrid, Castela A Mancha e Aragón os máis
resilientes.
Pola contra, tras os estudantes de Murcia, os menos resilientes son os de
Estremadura, País Vasco e Canarias.
As autoras manifestan que son «notables» as diferenzas atopadas en termos
de desigualdade e equidad educativa entre as rexións españolas en todas as
dimensións estudadas, fóra de Castela e León, a única con bos resultados
independentemente da medida avaliada.